6.3.13

Ägghuvud kan du vara själv, lortjänta

Tänkte bara tillägga till gårdagens blogginlägg att jag ju själv i allra högsta grad skulle vara ett ägghuvud per miljökämpens definition. Inte har jag någonsin ställt mig mitt på torget med stora banderoller där det skulle stå "Nej till stormarknaderna! Ner med bilismen! Stoppa flykten till Stenhaga!". Inte har jag ens skrivit en insändare om saken. Eller försökt påverka någon. Sen jag var ung har jag bara gått omkring och tittat på medan "utvecklingen" och "framstegen" haft sin gilla gång i den här stan och annorstädes. Jag har varit periodare på Lidl och stormarknaderna utanför stan. Det är först under det senaste året jag börjat förändra mitt konsumtionsbeteende, och då åt ett håll som är både negativt för innerstan som för Stenhaga. Så ägghuvud kan jag vara själv, pilutta mig. På tal om, var just in till stan och köpte biljetter till Arne Alligator-koncerten. Kultur ska understödas. Blir roligt att se hur Ritz ser ut nu för tiden, där har jag haft min första bio-upplevelse på tidigt 80-tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar